shbt...

Tuesday, February 16, 2010

btolla kata orang senang utk cari kawan untuk bergembira tp susahnya nk cr sahabat sejati di waktu susah n senang....kadang2 org yg kita percaya itula musuh dlm daging...tahla....serius ssh sgt nk cr btol2 kwn sejati....aku x jumpa lg setakat ni....

aku gembira sbb facebook menemukan kwn2 lama aku yg lama dh x contact especially kwn2sekolah rendah aku....rsnya dah hmpir 11 tahun xjumpa n loss contact....mcm2 perubahan aku tgk kwn2 aku....sma ada dr segi saiz n segalanya melalui gmbrla kat facebook tu....teringat zaman bdk2 dulu....lawak2...xleh lupala.....plg klaka aku rasa zaman kanak-kanak aku....aku teringat mak aku n the geng cikgu suka mengkenen2kan aku ngan sorang ank cikgu( mak bdk tu pun sm suka jgk usik)...padahal x de ape pun....heboh st kelas....malunya yg teramat2 sgt......aku dh lupa kisah tu tp bila kwn aku ungkit blk cerita tu kat facebook aku jd segan...malunye....indahnya zaman kanak2....rsnya mcm nk putar kembali ms tu....cikgu yg best, byk sgt kwn2 yg baik ms tu n x seperti skrg.....yg best ms mak aku jd guru kelas....
kalu x siap keje mak aku mesti pukul kaw2 punya...plg menarik ms ujian penilaian....semua bdk kelas kena.....setiap soalan yg ade 5 mrkah 5 kali kena rotan, 2 markah 2 rotan dan seterusnya....rotan tu mengikut markah yg salah....bayangkan kalu 0/40 markah......40 kali la kena rotan....bengkak tangan x yah ckpla....sian aku tgk mmbr2 aku kena rotan... pas2 bila nk msk waktu lain nk tulis dh x blh.....plg aku x leh lupala kenangan tu....smpai skrg aku ingat kalu nk buat careless dlm ujian ....kwn2 aku syg kamu semua....ni gmbr kwn2 aku ms sekolah rendah....aku tgk bdk kelas aku rmai yg berjaya....alhamdulillah...seingat aku 2 org kwn aku dpt melanjutkan pelajaran kat oversea....slh sorangnya kwn seangkatan aku ms study UPSR dulu....good luck kwn2 semua berjaya di dunia n akhirat.....








tp aku tertarik pd st ayt ni....

HARGAILAH SEBUAH PERSAHABATAN KERANA DISEBALIKNYA TERSIMPUL
SEGALA-GALANYA

Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang, ialah jangan
menuntut
agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang
lain
tanpa mengharapkan balasan. (Dale Carnagie)
Orang yang menunjukkan kebaikkan kepada anda adalah sahabat yang baik.
Dan
orang yang menunjukkan kesalahan anda adalah sahabat yang paling baik.
(Hukamak)

0 comments: